16 Mart 2010 Salı

PIRASALI KEK


Malzeme:
1 kase mısır unu
1 kase buğday unu
2 ad.yumurta
5 ad.pırasa
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı kekik
2 tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1/2 çay kaşığı karabiber
1/2 çay kaşığı kimyon
1/2 demet dereotu
Pırasaların üst kabuğu çıkarılır. İnce doğranarak yıkanır. Buharda veya suda haşlanır ve ılıması için bir tarafa bırakılır.
Dereotu ayıklanır, yıkanır ve ince kıyılır. Diğer tüm malzeme karıştırılarak hamur hazırlanır. Dereotu ve haşlanan pırasa ilave edilerek kek hamuru kıvamında elde edilen hamur yağlanmış cam fırın tepsisine dökülür.
Önceden ısıtılmış olan 180 derecedeki fırında 45 dakika pişirilir.
Soğuduktan sonra dilimlenerek servis tabağına alınır.
Afiyet Olsun.

6 yorum:

  1. Ellerine sağlık afiyetler olsun bereketi ile..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. inanılmaz besleyici bir kek olmuş.ellerine saglık

    YanıtlaSil
  3. çok başarılı ve yapımı kolay görünüyor
    ellerine sağlık.
    bir soru:pırasa tadı var mı??
    biliyorsun ki oğlum bu konuda biraz huysuz :(
    kakaolu-kahverengi olmayan pastalara pek rağbet göstermiyor.

    YanıtlaSil
  4. Hep hevesleniyorum ama bi türlü kısmet olmadı, kimbilir ne lezzetli olmuştur, görüntüsü çok iştah açıcı, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Ben ilk kez yapıyorum. Oldukça lezzetli tuzlu bir kek. Eğer gurme değilseniz pırasa tadını almayabilirsiniz. Dereotu ağırlıklı bir lezzeti var. Aldığım tarifi biraz değiştirerek yaptım. Dereotu ilave ve karabiber ilave ettim. Pırasayı haşladım vs. Tavsiye edebileceğim bir lezzet.Yorumlarınız için teşekkür ederim. Sevgiler :))

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. En kısa zamanda yorumunuza cevap vermeye çalışacağım.