12 Aralık 2008 Cuma

YUFKA BÖREĞİ *1





























Malzemeler

300 gr. Tuzsuz Beyaz Peynir ya da lor

Kimyon

Maydanoz

6 Adet Yufka

1 su bardağı sıvıyağ

1 yemek kaşığı tereyağ









Maydanoz yıkanıp kıyılır,peynirle karıştırlır kimyon ilave edilir. Tereyağ eritilir sıvıyağ ile karıştırılır. 1 yufkanın üzeri yağlanır,ikinci yufka üzerine açılır,2.yufkanın üzeri yağlanır. 3.yufka üzerine açılır, 16 eşit parçaya bölünür geniş olan kısmına harç konur sıkı olmamak şartıyla sarılıp derin bir kap içerisine konur üzeri su ile kaplanır. Diğer 3 yufka da aynı şekilde hazırlanır . 30 dakika suda bekletilir. Herbir börek suyu sıkılarak tek tek poşetlere sarılıp bir gün buzlukta bekletilir. Bir gün sonra buzluktan çıkarılıp 200 C derecede altı ve üstü pembeleşince fırından alınır.sıcak ya da soğuk olarak servis yapılır.










Bu böreğin orijinal adı "banyolu börek"tir. Ancak Cerencim bu ismi beğenmiyor. Kendisinin bir isim vermesini istedim ancak sanıyorum uygun bir isim bulamadı. o yüzden ben de "yufka böreği" olarak adını değiştirdim.

5 yorum:

  1. allahallaahh!! bu bizim börek değil mi yavv...
    ne kadarda güzel yapmışsın ve de yazmışsın ellerine kollarına sağlık
    ne zaman gelip bize de pişireceksin ;))
    bediş

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim kardeşim.geldiğim zaman ya da geldiğin zamana yaparım.

    YanıtlaSil
  3. hah şöyle! havlusuz kesesiz sabunsuz börekler istiyoruz!

    YanıtlaSil
  4. bu böregini yedim çok nefisti canım ellerine saglık bu arada bu nefis tarifler için de tbr ederim esmacıgım

    YanıtlaSil
  5. salih deil ama o benim esmacıgım meral ablan
    onun bilgisayarından oldugu için öle oldu

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. En kısa zamanda yorumunuza cevap vermeye çalışacağım.