21 Aralık 2008 Pazar

ZEYTİNYAĞLI BARBUNYA


Malzeme:
750 gr.barbunya
2 ad.havuç
4 ad.domates
2 yemek kaşığı zeytinyağ
1 çorba kaşığı domates salçası
1 ad. kuru soğan
6-7 diş sarımsak
1 dilim limon
3-4 sap maynadoz
2 ad.yeşil biber
tuz-karabiber-kimyon
1 tatlı kaşığı şeker

Soğan küp şeklinde doğranır. Yağda kavrulur. Salça ilave edilip 2-3 dakika kavrulur. Sıyrılmış küp doğranmış havuçlar eklenir birlikte kavrulur. Ayıklanmış yıkanmış barbunya ilave edilir ve kavrulur. Domates, sarımsak, yeşil biber eklenir.Tuz,karabiber,kimyon ve şeker ilave edilir. Kısık ateşte pişirilir. (Düdüklüde pişirilecekse 15 dakika yeterlidir.) Servis tabağına konur. Üzeri limon dilimi ve maydanoz ile süslenip soğuk olarak servis yapılır.
Not: Yazdan hazırlanıp derin dondurucuda olan barbunya da aynı şekilde pişilir.

2 yorum:

  1. tarifi harfiyyen uygularkene baktım kii su yok..?? Bir bardak su ekledim.(galiba domateslerim yeterince sulu değildi) çoook zelletlu oldu. Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  2. Afiyet olsun efendim.Ben su kullanmıyorum.Yazı domatesler sulu oluyor. Kış döneminde ise yazdan yazırlamış ve derin dondurucuda dondurmuş olduğum dometesleri kullanıyorum. İleriki zamanlarda genel bilgiler ve püf noktaları gibi ek bir blog düşünüyorum.Sanıyorum orada işinize yarayacak bilgiler bulabileceksiniz. İlginize ve yorumlarınıza teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. En kısa zamanda yorumunuza cevap vermeye çalışacağım.