27 Şubat 2009 Cuma

ARABAŞI ÇORBASI


Malzeme:
1 ad.tavuk göğsü
1 yemek kaşığı biber ve domates salçası
1 kahve fincanı un
2 lt. sade su ya da tavuk suyu
2 diş sarımsak
2 yemek kaşığı sirke
1 yemek kaşığı zeytinyağ
tuz-karabiber-kırmızı pul biber

Tavuk haşlanır ve didilir. Ayrı bir tencereye 1 yemek kaşığı yağ konur sulandırılmış biber ve domates salçası kavrulur. Didilen tavuk üzerine ilave edilir birlikte kavrulur. Tavuk suyundan 1 çay bardağı ayrılır ve üzerine tavuk suyu (ya da sade su konulur) ve 10 dakika kadar kaynatılır. Bir tavaya 1 yemek kaşığı yağ konur ve un kavrulur. Un kavrulduktan sonra 1 çay bardağı tavuk suyu ile sulandırılır. Kaynayan sudan biraz kaseye eklenerek ılıtılır,hızlıca karıştırarak hazırlanan karışım tencereye dökülür. Üzerine sarımsak rendelenir ve sirke ilave edilir. Arasıra karıştırarak iyice kaynatılır. Kırmızı pul biberle sıcak servis yapılır.

BU TARİFİ KAYSERİLİ ARKADAŞIM GÜLSER TATLICI YILMAZDAN ALDIM. ANCAK ORİJİNALİNDE SARIMSAK VE SİRKE YOK BEN ONLARI DA EKLEDİM HATTA BİR MİKTAR DA KREMA İLAVE ETTİM ÇOK LEZZETLİ OLDU.

1 yorum:

  1. arkadşın tarifi eksik vermiş sana hani hamuru...!!!
    arabaşı çorbası yanında hamur olmadan olmaz bide içerken tok bir ses çıkması gerek yoksa başarılı sayılmaz...
    çılgın ben

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim. En kısa zamanda yorumunuza cevap vermeye çalışacağım.